måndag 10 november 2008

HANDLA-FÖRHANDLA-FÖRVANDLA.

PERFORMANCE WORKSHOP 3/11-7/11.

Performance. En kontrollerad händelse som är beroende av rummet, tiden och publiken. Att delta med sig själv, sin egen kropp och person, i sitt konstverk och att använda en situation som ett material. Tala, röra sig, kommunicera direkt till en publik i samma rum.

Hela konstskolan K1+K2 jobbade med "Skola" som tema, i grupper med ca 6 deltagare. Varje grupp fick ett skolämne och en lokal att förhålla sej till i sin 10 min långa "lektion". Under torsdagen och fredagen var vi alla elever i ämnen som:
MATEMATIK
tidspress / helen

ibland är jag blind / jenny

?xO= / anna s

jag har en egen låda / linn e

jävla matte! / anette

SVENSKA
nej, inte alls gör det gott / cecilia

Läs! / harri

-jag förstår inte vad fröken säjer. / marta

gråbygge / tova

sagostund / sofia

SAMHÄLLSKUNSKAP
svält / anna c

demokrati / theodor

skåpet / pia

enkelt uttryckt / clara

lilla jag / kerstin

HEMKUNSKAP
fruktstund / mildred

hemmet / nicola

lyxförpackning / emma

statistik / anna n



BIOLOGIbörjan / ingrid

dissektion / kristin

ja må : ho/le(f)va / ellen

utfyllnad / hedvig

resumé är ingen repris / emma christina

GYMNASTIK
socialt expriment (överstuket)/christian

Inga kommentarer: